Thursday, February 26, 2015

(Nocni) zivot u Kini i stranci na ti

Sedim, pijem kafu od sinoc (tek sam se probudila pa mi malo jos mrsko da skuvam svezu) i razmisljam da l' da pisem ili da cutim. Ali! Reko', 'ajde da napisem i da razbijem iluzije pojedincima koji su u fazonu da nema izlazaka boljih nego u Bg, da se samo u Srbiji pije i provodi ili da su samo beogradske kafane (koje k od kafane prave nemaju i gde su sad splavaruse se kolektivno preselile) one prave i najbolje.

Da se razumemo, u Bg jeste provod super cak jer ti je tu ekipa i jer zaista imamo dobra mesta za izlaske. Da budem iskrena, nama su najbolji izlasci bili tu na benzinsku pumpu - jer radi celu noc, ili bleja na Uscu. Ali ono sto me ubija u pojam tu - primitivizam zaposlenih, potkradanje pijanih gostiju (sto su pijaniji, to ce im konobar vise naplatiti) i stranaca, kad konobaru trazis casu vode i lepo mu objasnis sta i kako kao da si mu samar lupio, ne daj Boze da trazis led, moras da im nacrtas da ti kafu s mlekom ne pijes i da te bas boli uvo sto je on tebi doneo tu a lepo si mu rekla bez mleka, cene i ostalo...

Ovde u Kini, stvari su malo puno drugacije. Da pocnemo od kafica... Cene, u poredjenju na Bg, su malo jace sto se kafe tice, ali je to nista u odnosu na primanja i plate. Usluga u kaficima je odlicna - preljubazni su i bukvalno im nista nije tesko. I, da. Nije to samo prema nama strancima, i prema svojima su takvi - iako, ako mene pitate, ovde su Kinezi ultra neljubazni prema konobarima! To vice, to se dere, to baca smece po podu. Ja se na to jedva navikoh, ali mi nikad nece biti prihvatljivo! I, sta je zanimljivo... Na primer, narucis caj, popijes ga i onda samo kazes konobaru da ti dolije opet vrelu vodu u tu istu solju. Ha! Ja sam bila zabezeknuta! Kinezi stipse! Ili pametni ljudi?! (zeleni caj oni prelivaju ovde, kad piju kod kuce, i do 7 puta)
Sto se tice baksisa, to ovde ne postoji. Ako i pokusate da im ostavite neku sicu, oni ce da trce za vama da vam to vrate. Jedino u Starbaksu postoji kutija za baksis, jer su oni zapadnjacki brend pa, jelte, mora sve po pe-es-u.

Restorani su, naravno, uglavnom kineski i klopa je pirinac, pirinac i jos pirinca. Ali! Imamo i odlican italijanski restoran, i restoran koji drzi drugar iz Singapura i gde on i sprema odlicnu internacionalnu klopu. Naravno, tu je i Mek i KFC u koje udjem jedino kad mi treba malo kofeina pa uzmem kafu za poneti.

Posebna prica, najposebnija, su taksisti! Recimo da si u stanju pijanstva da bukvalno nemas vise krvi vec je sve alkohol u tvom organizmu - ni tad ti nece naplatiti vise nego sto treba! Mogu samo da ti naplate manje... Meni se to desilo; posle nekoliko noci vracanja kuci u kasne sate (kasnije o tome), zapamtih koliko kosta od tacke A do moje kuce. I, jedno vece, opet ista scena, vadim ja 12 juana (manje od 2 dolara) i pruzam taksisti, a on car uzima samo deset i mase. Ja mu pruzam i ona dva, on u fazonu ne, ne, ne. Okej. Mica mala.






Sto se tice klope u 4, 5 ujutru, to je ovde najopustenije. Tezge sa hranom i pokretni restorancici (bukvalno, satorce, stolicice i stocici) se iznose tek uvece oko sedam i ostaju tu do jutarnjih casova. Opet, cene su i vise nego pristupacne i princip je - sto si pijaniji, to ce oni vise da vode racuna o tebi. Jedno smo vece (okej, jutro) sedeli i zezali se, ortak pijan kao niko placa istu hranu vec drugi put, vidis zenu pocinje da se smeje i vraca mu pare u ruke. 

Tako da, bez brige, mozete biti najpijaniji covek u Kini u tom trenutku, oni ce i dalje biti fer prema vama. (A, svi znamo kako to ide kod nas u Bg ili bilo gde tu.)

E sad, ono najbitnije - mesta za izlaske! Tanananaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ko misli da su Srbi izmislili klabing i zezanje verovatno i misli da su Srbi izmislili i vatru.
Bilo gde da odes, ti ces uvek naci neko super mesto za klabing i provod.
Ovde u mom gradu, klubova ima kol'ko hoces - i klubova i barova i kafica i restorana, svega. I, ono sto je nama najbitnije, nisu svi u fazonu Kine nego ima i odlicnih uredjenih po nasim standardima i idejama. (Okej, ko god je dosao u Kinu, Kinezi su ga odveli na karaoke. Karaoke ovde su institucija. Kinezi ovde, sto losije pevaju, to imaju veca 00 da se late mikrofona. Ali, njima je to super provod i oni uzivaju u tome.)
E sad, dolazimo do dela gde izlazimo mi stranci i zasto. Uglavnom, postoje dva, tri kluba gde vecina stranaca ide i jos dva, tri bara gde smo redovni. Zasto? Zato sto su izvodjaci isto tako stranci, zato sto je poprilicno normalno mesto, svako od tih, prema nasim idejama i prohtevima i zato sto (a ovo sledece je veoma bitno za mnoooooge strance) uglavnom pijes za dz.
Kinezi imaju tu politiku poslovanja... Ako si stranac, samo ti dodji tu - ima da pijes za dz, da se zezas i da uzivas, nista ne placas. Zasto? Zato sto ce to privuci Kineze. Kratko i jasno - Kinezi vole da izlaze gde idu i stranci. Malo su opsednuti tim stvarima.... Kad izadjem, bar 15 ljudi pridje da se fotka sa mnom. Bar 10 pridje sa picima, za sebe i tebe, da nazdravi sa tobom. Tako da, i da ne pijes za dz, napijes se za dz jer svi donose pice za tvoj sto.

Ja ovde izlazim uglavnom sa italijanskom familijom - prosto su me odma' prihvatili jer pricam italijanski i nikako im nije bilo jasno kako to zapravo nisam uopste zivela u Italiji a znam i njihov zargon - da ne kazem gadosti?! I, uglavnom izlazimo u Mjuz 2. Jednom prilikom, zaredjala sam 5 noci tu zaredom (nemojte reci mojoj mami, zna samo za tri!) i odmah sledeci vikend dobila vip karticu. Ha! Doduse, meni kartica i nema nekog smisla jer ja pijem samo vodu (da, cak i u klubu - flasiranu vodu, negaziranu, molim), ali kad izadjemo svi, nas desetak, samo ja imam karticu pa onda njima znaci - jer, na karticu mogu svako vece da uzmem flasu zestine ili paket piva ili sampanjac, bla, bla, bla... Naravno, zna se gde mi volimo da stojimo i onda nas odmah tu i 'sprovedu'.
Ono sto mi se posebno svidja je kolicina obezbedjenja po klubovima - svuda su momci u sakoima i komplet odelima, gledaju sta se dogadja i reaguju odmah. Takodje, i konobari su totalno fensi - cak i bele rukavice nose, i nista im nije tesko. Led? Umesto par kockica u casi oni ti odma' donesu kofu leda. Limuncic ili pomorandzica za dzin? Op, odma' stize puna cinija. So za tekilu? Okej, okej, nisam imala u planu bas da usolim meso i slaninu za susenje veceras. Divni su.

Eeee, da! Garderoba je besplatna i mozes da ostavis bukvalno sta god hoces u dzepovima, nema sanse da nestane. Cak i ako izgubis nesto u klubu, velike su sanse da ces sutradan to naci u garderobi, da ce tamo neko ostaviti.

Radno vreme kluba? Pa, dok ima gostiju! Doduse, oko pet se ljudi polako razilaze (ljudi ali ne i stranci - hahahahaha) i odlaze da pojedu nesto pa u krevet.

Moji portiri ovde su vec navikli - kad me vide da izlazim nasminkana, nije im cudno kad me vide ujutru da se tek vracam kuci.
I, uvek me docekaju s osmehom i s Helou.

2 comments:

  1. Replies
    1. Ma, ti si bio u pogresnim gradovima ovde. :)
      Ja jos budem i fina kad pisem, pa ponesto i precutim - tek da mi se sutra vec ne bi najavilo bar petoro u goste! :)

      Pooooozdrav i vidimo se na leto!

      Delete